چرا ردیاب حیوانات خانگی برای تأمین امنیت آنها ضروریست؟

وحشتناک‌ترین کابوس برای صاحبان حیوانات خانگی این است که یک روز عضو چهارپای خانواده خود را گم کنند و قادر به یافتن او نباشند. این احساس به هیچ عنوان قابل تحمل نیست و نفس آدم را به شماره می‌اندازد. اما چاره چیست؟

ردیاب حیوانات خانگی … این تکنولوژی پاسخی تمام عیار است که خوابی آسوده را میزبان چشمان شما خواهد کرد.

خطر همواره در کمین است؛ اما این کوچولوهای دوست‌داشتنی غافل از خطرات موجود در محیط همواره شیفته دویدن و ماجراجویی هستند. شما نیز از مشاهده شادی و جست‌وخیزهای آنها به وجد می‌آیید. در واقع کمتر کسی پیدا می‌شود که از مشاهده شیطنت این موجودات به وجد نیاید.

بنابراین آیا بهترین راه محافظت از آن‌ها، محدود کردن آن‌ها است!؟

آنها نیز به طبیعت و قدم زدن در زیر نور آفتاب نیاز دارند و این کار آنها را به شدت خوشحال می‌کند. بنابراین با استفاده از جدیدترین دستاوردهای تکنولوژی روز آزادی را به فرزندان چهار پای خود ببخشید.

می‌خواهید بدانید چرا باید از ردیاب حیوانات خانگی برای تأمین امنیت آنها بهره ببریم؟ بیایید سری به دنیای شگفت‌انگیز حیوانات خانگی بزنیم.

ردیاب حیوانات خانگی

حیوانات ماجراجو بدون ردیاب حیوانات خانگی

سگ‌ها و گربه‌ها از جمله متداول‌ترین حیواناتی هستند که با ظاهری زیبا و فریبنده در دل انسان‌ها لانه کرده‌اند و اکنون جزوی از خانواده ما به شمار می‌روند. این حیوانات از آسایش و محبتی که از سوی اعضای خانواده دریافت می‌کنند به شدت لذت می‌برند.

اما در عین حال همواره عامل دیگری نیز وجود دارد که توجه آنها را به‌خود معطوف می‌کند. آنها شیفته ماجراجویی و کشف مکان‌های جدید هستند. کوچک‌ترین و ترسوترین آنها نیز به سختی در مقابل وسوسه خروج از منزل و دویدن در فضای باغ یا حیاط مقاومت می‌کند.

اما این کار چه مشکلی در پی خواهد داشت؟ این کوچولوهای دوست داشتنی همواره در بازگشتن به منزل موفق نمی‌شوند. این امکان وجود دارد که مسیر را گم کنند یا فردی سودجو آنها را به دام بیندازد. این رویداد برای هیچ خانواده‌ای خوشایند نیست. در واقع آمار سگ‌های گم شده نشان می‌دهد که تنها ۱۵-۲۰ درصد سگ‌هایی که از خانه خارج می‌شوند، پس از مدتی به خانه بازمی‌گردند. حال آنکه ردیاب حیوانات خانگی آن‌ها را از خطرات بسیاری در امان نگه می‌دارد. اگر با این سوال روبه‌رو هستید که چرا با وجود میکروچیپ حیوانات به ردیاب خانگی نیاز دارند؟ با ما همراه باشید…

 

چرا باید از ردیاب حیوانات خانگی استفاده کنید؟

به یاد داشته باشید که ردیاب حیوانات خانگی تفاوت‌های زیادی با میکروچیپ دارد. هرگز خود را با این بهانه که حیوان خانگی من مجهز به میکروچیپ است فریب نداده و حیوان خانگی خود را در معرض خطر قرار ندهید. این نکته را به یاد داشته باشید که ردیاب حیوان خانگی به هیچ عنوان قابل مقایسه با میکروچیپ نیست.

میکروچیپ یک پردازنده بسیار کوچک است که در یک سیلندر بسیار ریز جای‌گذاری شده و در بدن حیوان نهاده می‌شوند. این قطعه هیچ‌گونه سیگنالی را دریافت یا ارسال نمی‌کند. بنابراین با اتکا بر میکروچیپ هرگز قادر به یافتن حیوان خانگی دوست‌داشتنی خود نخواهد بود. چرا که این پردازنده تنها حاوی اطلاعات و کد شناسایی مشخصی است که اطلاعات فردی مالک را در اختیار یابنده قرار می‌دهد.

یابنده به سادگی قادر به مشاهده اطلاعات موجود در میکروچیپ نخواهد بود. او برای این کار به یک اسکنر مخصوص نیاز دارد که اطلاعات مندرج در چیپ را به دقت مطالعه کند. بنابراین این قطعه معایب فراوانی را به همراه دارد. با این معایب آشنا شوید:

خرید ردیاب حیوانات خانگی

 معایب میکروچیپ در مقایسه با ردیاب حیوانات خانگی

در ایران تعداد بسیار محدودی از دامپزشکی‌ها مجهز به دستگاه اسکنر میکروچیپ هستند و از این گذشته کمتر کسی پس از یافتن حیوان خانگی شما او را به دامپزشکی تحویل می‌دهد!

متاسفانه فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی در ایران چندان ریشه ندوانده است و هنوز با افرادی مواجه هستیم که به دلایل متفاوت حیوان خانگی خود را در کوچه و خیابان رها می‌کنند…!

در شرایطی که بی‌مسئولیتی افراد از یک سو و سودجویی دیگران از سوی دیگر جامعه حیوانات خانگی را تهدید می‌کند، دیگر این امکان وجود ندارد که امنیت حیوان خانگی را به میکروچیپ‌ها واگذار کنیم.

میکروچیپ در ایران عملا سود چندانی در پی نخواهد داشت. اما از سوی دیگر ردیاب حیوانات خانگی با عملکرد متفاوت خود انقلابی در زمینه امنیت حیوانات خانگی فراهم کرده‌است. این دستگاه همان‌طور که از نام آن مشخص است وظیفه نگهداری و امنیت حیوان خانگی را به فرهنگ عمومی جامعه واگذار نمی‌کند و موقعیت مکانی حیوان را به صورت کاملا دقیق روی نقشه نشان می‌دهد. در ادامه بیشتر با مزایای استفاده از ردیاب حیوانات خانگی آشنا خواهید شد.

مزایای استفاده از ردیاب حیوانات خانگی

ردیاب حیوان خانگی در مواقعی که دوست کوچک شما از محدوده مورد نظر خارج می‌شود به یاری شما خواهد آمد. همین دلیل باید کافی باشد که همین امروز ردیاب حیوانات خانگی را تهیه و خیال خود را برای همیشه آسوده کنید.

به یاد داشته باشید که فشار روانی ناشی از گم شدن این دوستان ارزشمند در کنار هزینه‌هایی که در راستای یافتن آن‌ها متحمل می‌شوید به مراتب بیشتر از هزینه‌ای است که برای تهیه ردیاب حیوانات خانگی می‌پردازید. در ادامه با برخی از مزایای ردیاب‌های حیوانات خانگی آشنا می‌شوید که دیدگاه شما را نسبت به این تکنولوژی تغییر خواهد داد.

تعیین موقعیت مکانی حیوان خانگی

آیا تجربه فرار حیوان خانگی را داشته‌اید؟ بنابراین به خوبی با استرس ناشی از این اتفاق آشنا هستید. ردیاب حیوانات خانگی شما را از فشار یا استرس خلاص خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که هرگز نمی‌دانید، کی و کجا حیوان خانگی شما اقدام به فرار می‌کند. همین امر سبب می‌شود که ردیاب حیوانات خانگی از جمله ضروری ترین لوازمی باشد که باید برای حیوان خانگی خود تهیه کنید.

با استفاده از این دستگاه به محض دور شدن حیوان اپلیکیشن ردیاب حیوانات خانگی را در گوشی تلفن همراه خود باز کرده و موقعیت مکانی دقیق حیوان را شناسایی کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که برخی از ردیاب‌های حیوانات خانگی، به محض خارج شدن حیوان از محدوده مشخص شده پیام هشداری را برای شما ارسال می‌کنند. به یاد داشته باشید که با وجود ردیاب حیوانات خانگی نیز همواره باید مراقب حیوان خود بوده درواقع ردیاب حیوانات خانگی یک دستیار تمام عیار است که شما را در این راه یاری می‌کند.

 موقعیت‌یابی در لحظه

یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین مزایای این دستگاه‌ها این است که موقعیت مکانی حیوان در کمترین زمان و به صورت لحظه‌ای به شما اطلاع داده می‌شود. در واقع با در نظر گرفتن سرعت و شتاب یک سگ به چنین امکاناتی نیاز خواهید داشت. در این حالت لحظه به لحظه همراه با جانور خواهید بود و به جای آنکه یک گام از او عقب‌تر باشید از او پیشی خواهید گرفت.

سارقان حیوانات خانگی را به دام بیندازید

یکی از شاهکارهای ردیاب حیوانات خانگی این است که سارقان را به دام می‌اندازد. افراد سودجو همواره در کمین حیوانات خانگی هستند و در فرصت مناسب آنها را به سرقت می‌برند.

این افراد در اولین فرصت حیوان خانگی را در بازار به فروش می‌رسانند یا این حیوانات را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. البته درست است که ردیاب حیوان خانگی تنها تا زمانی مفید خواهد بود که سارق متوجه ردیاب حیوان نشود. اما همین بازه زمانی نیز در یافتن حیوان و سارقان مؤثر خواهد بود. این نکته را به یاد داشته باشید که به محض دور شدن حیوان، خود را به او برسانید تا سارقان را به‌سزای اعمال خود برسانید.

 مربی ورزشی حیوان خانگی

ردیاب حیوانات خانگی در کنار تعیین موقعیت مکانی حیوان فعالیت‌های او را نیز زیر نظر می‌گیرد. بنابراین این امکان وجود دارد که میزان تحرک دوست خود را زیر نظر داشته باشید. میزان تحرک جانور نقش زیادی در سلامت او ایفا خواهد کرد. به این ترتیب از سلامت او اطمینان حاصل می‌کنید. از این گذشته متوجه می‌شوید که حیوان خانگی شما در طول روز چه مکان‌هایی را برای پنهان شدن انتخاب می‌کند. تمامی این اطلاعات در تأمین سلامت و امنیت حیوان خانگی شما مؤثر خواهد بود.

مزایای ردیاب حیوانات خانگی

ردیاب حیوانات خانگی در سفر

اگر حیوان خانگی خود را در سفر به همراه دارید، باید این نکته را بدانید که حیوانات در محیط‌های تازه به شدت در معرض گم شدن هستند. بنابراین با گم شدن جانور قادر به یافتن او نخواهید بود. ردیاب حیوان خانگی تا حد زیادی از گم شدن حیوان خانگی شما اجتناب می‌کند. بنابراین بدون کوچک‌ترین نگرانی حیوان خانگی خود را در سفرها به همراه داشته باشید و در کنار یکدیگر دنیای ناشناخته‌ها را کشف کنید.

 نصب ساده و بدون ایجاد برش

برخلاف میکروچیپ‌ها این دستگاه به سادگی در قالب یک قلاده به دور گردن حیوان خانگی بسته می‌شوند و موقعیت مکانی را مشخص می‌کنند. حال آنکه میکروچیپ طی پروسه‌ای در زیر پوست حیوان جای‌گذاری می‌شود. این نکته را به یاد داشته باشید که برخلاف میکروچیپ، ردیاب حیوانات خانگی او را در معرض التهاب و ناراحتی‌های پوستی قرار نمی‌دهد و سلامت او را به خطر نمی‌اندازد.

 

 پذیرفتن سرپرستی یک حیوان خانگی

اگر به تازگی یک حیوان خانگی را به سرپرستی پذیرفته‌اید، در اولین فرصت ردیاب حیوانات خانگی را برای او تهیه کنید. به یاد داشته باشید که ردیاب حیوان خانگی شما را در مقابل رفتارهای ناآشنای حیوان محافظت خواهد کرد. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که حیوان خانگی مورد نظر به دنبال راهی برای فرار و بازگشت به محل زندگی خود باشد، در این صورت به ردیاب حیوان خانگی نیاز خواهید داشت. از این گذشته با استفاده از ردیاب حیوان خانگی به رفتارهای متفاوت او را که برای شما ناشناس است نیز پی می‌برید.

ردیاب حیوانات خانگی نجات بخش عضو چهارپای خانواده

در طول سال میلیون‌ها حیوان خانگی مفقود می‌شوند. تنها تعداد بسیار کمی از آنها به خانه باز می‌گردند. بسیاری از این حیوانات بی آزار و دوست داشتنی پس از گم شدن در معرض خشونت‌های شدید قرار می‌گیرند که از شرح آنها صرف نظر می‌کنیم.

علاوه بر این برخی از ردیاب‌های حیوانات خانگی نه تنها هنگام مفقود شدن حیوان، بلکه در مواقعی که او در معرض خطر قرار گرفته است نیز پیام‌های هشدار را برای شما ارسال می‌کنند. به عنوان مثال اگر حیوان خانگی در محوطه بزرگ حیاط منزل در تردد باشد، هشدار به معنای خروج از محدوده خواهد بود. اما زمانی که او را در منطقه مشخصی قرار داده‌اید، هشدارها به معنای خطری است که جانور را تهدید می‌کند.

در این حالت عاملی سلامت و امنیت حیوان را به خطر انداخته است. در اولین فرصت خود را به او برسانید و اقدامات لازم را انجام دهید. با توجه به موارد گفته شده اکنون به خوبی به این نکته پی برده‌اید که ردیاب حیوان خانگی یک نجات‌دهنده تمام عیار است که سلامت و امنیت حیوان خانگی شما را در اولویت قرار می‌دهد.